Sep 29, 2012

ဘ၀မွာ ဂီတ အခ်စ္ထက္ ပုိအေရးႀကီးတယ္(မိစႏၵီ)

ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းနဲ႔ အရာရာကို စူးစမ္း ေလ့လာ ခ်င္ၾကတာ လူငယ္ ေတြရဲ႕စိတ္ကူးပါ။ ကုိယ့္ရင္ထဲက ဆႏၵကို မမ်ဳိသိပ္ ထားဘဲ ဖြင့္ခ်ၿပီး စိတ္ကူးေတြကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာမွာ ဓားေတာင္ကိုပဲ ေက်ာ္ရမလား၊ မီးပင္လယ္ကိုပဲ ျဖတ္ရမလား ဆုိတာ သူတုိ႔အရြယ္ ေတြပါပဲ။ မိစႏၵီဆုိတဲ့ ေကာင္မေလးကလည္း လူငယ္ပီပီ ကုိယ့္ရဲ႕ ၀ါသနာကို မရအရ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့သူပါ။ ၀ါသနာ ပါလွတဲ့ ဂီတကို မိဘေတြ မသိေအာင္ ႀကိဳးစား လုပ္ေဆာင္ရင္း ပရိသတ္ သိေအာင္ လုပ္ျပ ႏုိင္ခဲ့သလို ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ သူမရဲ႕ျပင္းထန္လွတဲ့ စိတ္ဆႏၵကို မိဘေတြက အသိအမွတ္ ျပဳခဲ့ရပါတယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး ဘုိဘို အင္တာတိန္းမန္႔ရဲ႕ေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြမွာ ပါ၀င္ သီဆုိရင္း အတြဲ ေတးစီးရီးကုိ စခဲ့တဲ့ မိစႏီၵက အခုဆုိရင္ မိုႏုိ ပိုလီ ဆုိတဲ့ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေတးစီးရီးကို ထုတ္ႏုိင္ခဲ့ပါၿပီ။ မိစႏီၵက မိုႏိုပုိလီကို ဗီစီဒီ အျဖစ္ ထပ္မံ ထုတ္ေ၀ႏုိင္ေအာင္ ဆက္လက္ ႀကိဳးစား ေနတာပါ။ အရာရာတုိင္းမွာ ကိုယ္တုိင္ လုပ္ရမွ ေက်နပ္တဲ့ မိစႏီၵက သူ႔ရဲ႕ဗီစီဒီ အတြက္လည္း အရာရာမွာ ပါ၀င္ ႀကိဳးစား ေနပါတယ္။ “ညီမက အတြဲေခြတုန္းကဆုိ ကုိယ္တုိင္ ဒါ႐ိုက္တာ လုပ္တာ။ ပထမဆံုး ႐ိုက္တုန္းကဆုိ ေတာ္ေတာ္ မေကာင္းဘူး။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ႐ုိက္ရင္းနဲ႔ ေကာင္းလာတယ္။ MTV ေတြ မ်ားမ်ားၾကည့္တယ္။ ညီမက သီခ်င္းကို အဓိက ၀ါသနာႀကီးၿပီး ဒါ႐ိုက္တာပိုင္းကို စိတ္၀င္စားတယ္။ သူမ်ား ႐ိုက္ကြင္းေတြကို ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ သြားၾကည့္ျဖစ္တာ။ ဒါ႐ိုက္တာ အလုပ္ကို သ႐ုပ္ေဆာင္ ရတာထက္ ပုိစိတ္၀င္စားတယ္”ဆိုတဲ့ မိစႏီၵနဲ႔ မိုႏုိပုိလီ ဗီစီဒီ ႐ိုက္ကူးမႈ အေၾကာင္းေတြ ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ပရိသတ္ စိတ္၀င္စားမဲ့ မိစႏီၵရဲ႕တျခား အႏုပညာ အေၾကာင္းေတြကိုလည္း မိစႏီၵက သူမရဲ႕ပရိသတ္ အတြက္ ခုလို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ဗီစီဒီ ဆန္းျပားဖို႔ အတြက္ ဒါ႐ိုက္တာ ေရြးခ်ယ္တဲ့ စိတ္ကူးေလးကုိ ေျပာပါဦး။ ဒါ႐ိုက္တာ အႀကီးႀကီးေတြ ဆုိတာထက္ ညီမတို႔နဲ႔လည္း လုပ္ရကိုင္ရတာ အရမ္းကို အဆင္ေျပမယ္။ အခု လက္ရိွမွာလည္း လက္ေစာင္း ထက္ေနတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာမ်ဳိးေပါ့။ ဥပမာေျပာရရင္ ကုိ၀င္းလြင္ထက္တုိ႔ ကုိေအာင္ျမတ္တုိ႔ေပါ့။ ဒါ႐ိုက္တာ အႀကီးႀကီးေတြက်ေတာ့ သူတုိ႔မွာ အခ်ိန္ ဆုိတာ ရိွေသးတယ္။ သူတုိ႔ကို ေစာင့္ရမယ္ဆုိရင္လည္း ကုိယ့္မွာက ကုိယ္ထြက္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္ရိွတယ္။ ကုိယ္အားတဲ့ အခ်ိန္ဆုိတာရိွတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုကို ညိႇရတာ သိပ္မဆင္မေျပဘူးေပါ့ေနာ္။ အဲဒီလုိဆုိေတာ့ ကိုယ္နဲ႔လည္း အဆင္ေျပမယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းလည္း ေျပာလုိ႔ရမယ္။ ဥပမာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ၈ သိန္းနဲ႔ရေအာင္ ႐ုိက္ေပးပါ ဆိုရင္ သူတို႔ကလည္း ေသခ်ာ ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားေပးမယ္။ ႐ိုက္ေနရင္းနဲ႔ ကုန္က်စရိတ္ေတြ တက္လာၿပီဆုိရင္ ဒါေလးကို ဒီလုိ ျဖဳတ္ရမလား။ ဟိုလို လုပ္ရမလား ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ႐ႈတင္ မန္ေနဂ်ာ၊ ကင္မရာမင္း၊ ညီမတို႔ ေပါင္းစဥ္းစားၾကတာေပါ့။ Creation ပိုင္းလည္း အဲဒီလုိပဲ။ အခုေနာက္ပိုင္း အဆုိေတာ္ေတြက ဒါ႐ိုက္တာေတြကို ပံုအပ္တာမ်ဳိး မလုပ္ဘူး။ သူမ်ားေတာ့ မသိဘူး။ ညီမကေတာ့ မလုပ္ဘူး။ ကုိယ္လိုခ်င္တာ ကို ေသခ်ာျပတယ္။ ႏုိင္ငံျခား MTV ထဲက တစ္ကြက္စႏွစ္ ကြက္စကို ဒီလုိပံုစံ အတိုင္း မဟုတ္ေပမဲ့ ဒီလုိ ကာလာမ်ဳိး နဲ႔႐ိုက္ခ်င္တယ္ စသျဖင့္ တုိင္ပင္ၿပီး Story Board ေတြ ဆြဲတယ္။ ဒီေတာ့ သမီးတုိ႔ အတြက္ အခ်ိန္ေတြလည္း မကုန္ေတာ့ဘူး။ ကတ္ေတြလည္း မပိုေတာ့ဘူး။ တစ္ခါ တေလလည္း ရိွပါတယ္။ ႐ုိက္ကြင္းေရာက္တဲ့ အထိ အဆုိေတာ္က ဘာမွန္း မသိဘူး။ ဒါ႐ိုက္တာ ေျပာမွ ဘယ္လို လုပ္ထားတယ္ဆုိတာ သိတယ္။ ညီမကေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ညီမ လုိခ်င္တာ သူတုိ႔ကို ေျပာတယ္။ သူတုိ႔ ကလည္း ညီမကို သူတုိ႔ စဥ္းစားထားတာေတြ ျပတယ္။ အဲလို ႐ိုက္ၾကေတာ့ သီခ်င္းက ကုိယ္လိုခ်င္တဲ့ အတုိင္း ထြက္တယ္။ ကုိယ့္ဗီစီဒီပဲဟာကို သူမ်ားခ်ည္းပဲ ဖန္တီးလုိ႔ေတာ့ ဘယ္အဆင္ ေျပပါ့မလဲ။ ကိုယ္ပုိင္ တစ္ကုိယ္ေတာ္ေခြမွာ ကုိယ္တုိင္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ကုိယ္တုိင္ ဒါ႐ိုက္တာ လုပ္လာၾကတယ္။ သီခ်င္း MTV အတြက္ ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးတယ္ ဆုိတာ မိစႏီၵရ႕ဲအျမင္ ဘယ္လုိရိွလဲ။ အရမ္း အေရးႀကီးပါ တယ္။ သူက King of the MTV တစ္ခုလံုးေပါ့။ ဒါ႐ုိက္ တာက ကုိယ့္ဘက္ကို မငဲ့ဘူး ဆုိရင္ ကုန္က်စရိတ္ကို သူ ထည့္ခ်င္သေလာက္ ထည့္ေတာ့မွာ။ ေကာင္းဖို႔အတြက္ သူ ႀကိဳက္သေလာက္ သံုးမွာပဲ။ ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ေယာက္က ပညာရည္ မျပည့္၀ဘူး ဆိုရင္လည္း ပိုက္ဆံဘယ္ ေလာက္ကုန္ကုန္ သီခ်င္းႀကီးက ေကာင္းခ်င္မွ ေကာင္းမွာပဲ။ သူက MTV တစ္ခုလံုး စာမွာ ရုိက္ကူးေရး အဖြဲ႕ သားေတြကို Management လုပ္ႏုိင္တဲ့ဟာ ရိွတယ္။ မလုပ္ႏုိင္တာ ရိွတယ္။ တခ်ဳိ႕ ႐ိုက္ကူးေရးအဖြဲ႕သား ေတြဆို အေခ်ာင္ေတြ ခိုလို႔၊ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ႐ုိက္ကူးေရး အဖြဲ႕သားေတြကိုပဲ ပိတ္ေဟာက္ေန ေတာ့ လုပ္ၾကတာ စိတ္မပါ၊ ေစတနာ မပါၾကေတာ့ျပန္ ဘူး။ ၿပီးေတာ့ အဆုိေတာ္နဲ႔ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈရိွတဲ့ သူလည္း ျဖစ္ရမွာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ညီမတို႔ လုိခ်င္တာက တျခား သူတုိ႔လုပ္တာ တျခား။ Communication ကလည္း အရမ္း လြဲေနတယ္။ အဲဒါမ်ဳိး ေတြ မျဖစ္ရဘူးေလ။ ကုိ၀င္း လြင္ထက္တုိ႔ ကိုေအာင္ျမတ္ တုိ႔ဆုိ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ နားလည္တယ္။ ဒါ႐ိုက္တာက MTV မွာ ညီမ အထင္ေပါ့ ေနာ္။ ၁၀၀% အေရးပါ တယ္။ သမီးတုိ႔ အဆုိေတာ္ ဘက္ကလည္း အေရး ပါေနတယ္ ဆုိေပမဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ကေတာ့ ၾေငည ေပါ့။ ရုိက္ကူးေရးအဖြဲ႕သားေတြ လိုက္မခ်ိတ္ႏုိင္ဘူး။ ကင္မရာ ႐ႈေထာင့္ကိုလည္း သူတုိ႔ ေလာက္ နားမလည္ဘူး။ Creation ပိုင္းမွာလည္း သူ က ၁၀၀% အေရးပါပါတယ္။ မိစႏီ္ၵတုိ႔က လူငယ္ဆုိေတာ့ လူငယ္ ဒါ႐ိုက္တာကိုပဲ ေရြးၾကမွာပဲ။ ဒီလုိေရြးတာမွာ လည္း ဘယ္လိုအရည္ အခ်င္းရိွတဲ့ လူငယ္ဒါ႐ိုက္ တာကိုမွ ကုိယ့္သီခ်င္း အတြက္ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ၿပီး ပံုအပ္မွာလဲ။ လက္ရိွ ညီမ လက္တြဲ လုပ္ေနတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာေတြနဲ႔ ပဲ ဥပမာေပးၿပီး ေျပာျပမယ္။ ကုိေအာင္ျမတ္ဆုိရင္ စ႐ိုက္ တုန္းက လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ ေက်ာ္ေလာက္က ဒီေလာက္ လက္ေစာင္းမထက္ေသးဘူး။ အခု ေနာက္ပုိင္း ႐ိုက္ရင္း၊ ႐ိုက္ရင္းနဲ႔ အရမ္းေကာင္းလာ တယ္။ သူ ႐ိုက္ထားတာေတြ လည္း ျပတယ္။ အရမ္းမိုက္ တယ္ေပါ့ေနာ္။ သူက Hip Hop ပံုစံနဲ႔ဆုိ ပိုလိုက္မယ္လုိ႔ ညီမတို႔ စိတ္ထဲမွာ သတ္မွတ္ လိုက္တယ္။ ညီမတို႔ အခု လုပ္ေနတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာေတြက ညီမတို႔လုိပဲ တက္သစ္စ ဒါ႐ိုက္ တာေတြ။ ဒီေတာ့ အခ်င္းခ်င္း ယံုၾကည္တယ္။ သူတုိ႔ကို အဆုိ ေတာ္ႀကီးေတြက ယံုၾကည္ခ်င္မွ ယံုၾကည္မယ္။ ညီမတို႔ အသုိင္း အ၀ုိင္းမွာက ေတြ႕ေနၾကရတာဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဘယ္လုိ လုပ္တာကိုလည္း အနီးကပ္ ေတြ႕ေနရေတာ့ သူတုိ႔ ဘယ္ေလာက္ ႀကိဳးစားတာကို ျမင္ေနရတယ္။ ကုိေအာင္ျမတ္ဆုိ အရင္က တျခားသူရဲ႕ သီခ်င္းေတြ ႐ုိက္ေပးရင္ သီခ်င္းေကာင္းဖုိ႔ အတြက္ ဟိုအဆုိေတာ္က မတတ္ႏိုင္ရင္ သူက စုိက္ၿပီး ႐ိုက္ေပးတာ။ ညီမကေတာ့ ေျပာထားတယ္။ ညီမကိုေတာ့ အဲလို လုပ္စရာ မလုိပါဘူးလုိ႔။ အႏုပညာကို တန္ဖိုးထားၾကတာ။ ကုိ၀င္းလြင္ထက္ ဆုိရင္လည္း ႐ႈတင္မွာ ထမင္းေတာင္ မစားဘူး။ ညီမတို႔ ထမင္း စားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကင္မရာႀကီးကိုပဲ ဘာေတြလိုလဲ ၾကည့္ ေနတာ။ သူ႔မိန္းမက ေဘးကေန ထမင္းကို ခြ႕ံေပးရတယ္။ ပိုက္ဆံဆုိတာ သူတုိ႔အတြက္ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး အစ္မရယ္။ ဒါ႐ိုက္တာေၾကး မေပးလည္း ေက်နပ္တယ္။ တကယ့္ကို အႏုပညာ သမားစစ္စစ္ေပါ့ေနာ္။ အရမ္းကို စိတ္ခ်မ္းသာတယ္။ သူတို႔ အေရွ႕မွာ လုပ္ခဲ့တာေတြေရာ ညီမနဲ႔ အတူ လုပ္ေနတာေတြ ေရာ အားလံုးကို ယံုၾကည္ပါတယ္။ ကုိ၀င္းလြင္ထက္ဆုိရင္ ဆုိေတး အေခြထဲမွာ ႐ုိက္ေပးထားတာေလးေတြက ဘုိဆန္တယ္။ ႀကိဳက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယံုၾကည္တယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာစက္မႈ၊ နည္းပညာေတြကလည္း အရမ္း တိုးတက္ေနတယ္။ ကင္မရာေတြဆုိရင္လည္း တစ္ေခတ္နဲ႔တစ္ ေခတ္ ပုိတိုးတက္ေကာင္းမြန္တဲ့အရာေတြပဲ ထြက္ေပၚလာေန တယ္။ အဲဒီဘက္ပုိင္းမွာေရာ ကုိယ္တုိင္ နားလည္ေအာင္ ေလ့လာထားတာလား။ အခု သမီး ဗီစီဒီမွာ႐ိုက္ေနတဲ့ 5 D MAX II ကေရာ ဘာအားသာခ်က္ေတြရိွလဲ။ 5 D MAX II က အဓိကကေတာ့ ဓာတ္ပံု ႐ုိက္တဲ့ ကင္မရာ။ ဒါေပမဲ့ သူက ဗီဒီယို႐ိုက္ရင္ HD Quality ထြက္တယ္။ ႏုိင္ငံ ျခားမွာလည္း ႐ိုက္ေနၾကၿပီ။ ညီမက MAX III နဲ႔ေတာင္ ႐ိုက္ခ်င္တာ။ MAX III က အလင္းစုပ္ယူမႈ အားေကာင္းတယ္လုိ႔ ကိုေအာင္ျမတ္က ေျပာတယ္။ ညဘက္ေတြဆုိ ပုိေကာင္းတယ္။ ညီမတို႔လည္း စက္မႈပုိင္းကို ေတာ္ေတာ္ေလး သိေနပါၿပီ။ ေလ့လာ ထားတာေပါ့။ အေခၚအေ၀ၚေတြသာ အကုန္ မသိတာ။ ဘာမီးလုံး ထြန္းရင္ ဘာျဖစ္မယ္ ဆုိတာမ်ဳိး သိေနၿပီ။ ကာလာ ခ်ိန္တာက Edit လုပ္ရင္ ျပန္ခ်ိန္လုိ႔ ရတယ္ ဆုိေပမဲ့ မူရင္းမွာ မီးသံုးတာနဲ႔လည္း ဆုိင္တယ္။ မီးမ်ားမ်ား သံုးတာနဲ႔ မီးမႏုိင္တာမ်ဳိးက အရမ္း သိသာတယ္။ တခ်ဳိ႕ အဆုိေတာ္ေတြ အေနနဲ႔ တျခား အပိုင္းေတြ နားလည္ခ်င္ နားလည္မယ္။ စက္မႈပုိင္းကို နားလည္တဲ့ အဆုိေတာ္ကေတာ့ နည္းပါတယ္။ ညီမဆို MTV ႐ိုက္တာလည္း မ်ားၿပီ။ အခု ကိုယ့္အေခြမွာလည္း ၇ ပုဒ္၊ ၈ ပုဒ္ ေလာက္ ၿပီးေနၿပီ။ နားလည္ သင့္သေလာက္ နားလည္ ေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ေတာ့ မလုပ္ ရဲေသးပါဘူး။ ပိုက္ဆံ အကုန္ ခံၿပီး မေကာင္းေတာ့ ဘာ လုပ္ရမွာလဲ။ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ ေလွ်ာက္႐ုိက္ၿပီးေတာ့ေလ။ နားလည္ေအာင္ေတာ့ လုပ္ထား ရတာေပါ့။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အဆုိေတာ္ တစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္ အဆုိေကာင္းေကာင္း သီခ်င္းေကာင္းေကာင္း သူ႔ ပရိသတ္က Audio CD ထက္ VCD ကိုပိုၿပီး အား ေပး ေမွ်ာ္လင့္တယ္ ဆုိတာကို ညီမ လက္ခံလား။ လက္ခံပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္လည္း ညီမ ဗီစီဒီကို အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ေနတာပါ။ ဒါဆုိရင္ သီခ်င္းတစ္ ပုဒ္စီ မဟုတ္ဘဲ မိုႏုိပုိလီ တစ္ေခြလံုး အတြက္ အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစားေနမႈ ေတြကို သိခ်င္တယ္။ ဘယ္လို ထူးျခားမႈေတြနဲ႔ ဆိုတာေပါ့။ ထူးထူးျခားျခားကေတာ့ အားလံုး ထူးထူးျခား ျခားပါပဲ။ ပိုက္ဆံလည္း ထူးထူးျခားျခား ကုန္တယ္။ ဟုိေန႔ကဆို တစ္ပုဒ္တည္း ႐ိုက္တာ ၁၂ သိန္းေလာက္ ကုန္သြားတယ္။ အဲဒီေလာက္ အထိ သမီး သံုးထားတယ္။ အဲဒီ သီခ်င္းက ကိုကိုလူဆိုး။ ႏွစ္ေယာက္ မရိွဘူး မွာလည္း ကုန္တယ္။ အဲဒီကုန္က်စရိတ္ မွာ ညီမရဲ႕ အ၀တ္အစား၊ မိတ္ကပ္ဖိုး မပါေသးဘူး။ Dancer ေတြ Actor ေတြ အတြက္ေပါ့။ ဒါေတာင္ တခ်ဳိ႕ေတြက ေမတၱာနဲ႔ ကူညီ ေပးၾကတာ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေန႔ လံုးဆုိေတာ့ အရမ္း အားနာလို႔ တခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ ေပးလိုက္ တယ္။ ႏွစ္ေယာက္မရိွဘူးက မခိုင္ႀကီး(ထြန္းအိÿာဗို) ဆုိထားတဲ့ သီခ်င္း။ အဲဒါကို ညီမက Hip Hop Version ျပန္လုပ္ထားတယ္။ အဲဒီ ပံုစံရေအာင္ ႐ိုက္ေတာ့ ကုန္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အရမ္း ေကာင္း တယ္။ အရမ္းေကာင္းတယ္။ ဘယ္လုိေကာင္းလဲ ဆုိတာေတာင္ ဘယ္လုိ ျပန္ေျပာျပရ မွန္း မသိေတာ့ဘူး။ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ထဲမွာ ပံုစံ မ်ဳိးစံုနဲ႔ လုပ္ ျပထားတာ။ ႐ုိက္ေနရင္းနဲ႔ ကိုေအာင္ျမတ္ကိုေတာင္ ေျပာ ျဖစ္တယ္။ ညီမတို႔ ႐ိုက္တာ အရမ္း မ်ားေနၿပီ။ ဘယ္လုိ ဆက္လုပ္ၾကမွာလဲလို႔။ ကိုကို လူဆိုး မွာက သီခ်င္း ၃ ပုဒ္ ေလာက္ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ Idea ေတြေလ။ အဲဒါကို တစ္ပုဒ္တည္း ေကာက္ထည့္လိုက္ တာ။ ႐ုိက္လည္းၿပီးေရာ ည က်ေတာ့ ညီမ အိပ္မေပ်ာ္ ေတာ့ဘူး။ (မိစႏီၵက အခုမွ ရယ္ႏုိင္တဲ့ ပံုစံနဲ႔ ဟက္ဟက္ ပက္ပက္ရယ္ေနပါတယ္) ဒါေပမဲ့ အရမ္းကို ေကာင္းတဲ့ အတြက္ ေက်နပ္တယ္။ ညီမ အဲဒီလို ေစတနာထားၿပီး လုပ္ ထားတာပါ။ အဆုိေတာ္ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္းက မိစႏီၵ နင္ပိုက္ဆံေတြ ေတာ္ ေတာ္ေပါေနလား၊ ငါ့ကို ႐ိုက္ ေပးမလားလုိ႔။ ကိုေဂ်ာက္ ဂ်က္ဆို ညီမကိုေနာက္တယ္။ တခ်ဳိ႕သီခ်င္းေတြဆုိ အရမ္းကို သံုးထားတယ္။ ေတြ႕ၾကရ မွာပါ။ တခ်ဳိ႕ကေျပာၾက တယ္။ နင္ဒီေလာက္ သံုးၿပီး ႐ုိက္ျပတာ ပရိသတ္က နား လည္ပါ့မလားေပါ့။ ပရိသတ္ နားမလည္ရေအာင္ ဒီေခတ္ ပရိသတ္က ငပိန္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ နားလည္ၾကမွာ ပါ။ ညီမ ေစတနာကို သိၾက ရမွာပါ။ ညီမလည္း အရမ္း ခ်မ္းသာေနတာေတာ့ မဟုတ္ ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္း ေတြနဲ႔ တစ္ရက္ေလွ်ာက္ လည္ရင္ ၅ ေသာင္းေလာက္ ကုန္တယ္။ ၂ ရက္ဆုိ ၁ သိန္း။ အဲဒါေတြကုိ မသံုး မစြဲဘဲ ဗီစီဒီမွာပဲ သံုးလုိက္မယ္ ဆုိၿပီး စုၿပီး သံုးပစ္လိုက္တာ။ အဓိကက ညီမရဲ႕ ပရိ သတ္အေပၚ ထားတဲ့ ေစတနာ ပါပဲ။ ပရိသတ္လည္း သိမွာ ပါ။ ညီမက အရမ္းႀကီးသံုးရ ေလာက္ေအာင္လည္း အရမ္း နာမည္ႀကီးေနတဲ့ အဆုိေတာ္ မဟုတ္ဘူး။ မိဘကလည္း ပိုက္ဆံ မရိွတဲ့ မိဘမဟုတ္ေပမဲ့ အရမ္း ခ်မ္းသာေနတဲ့ မိဘလည္း မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။ ညီမသီခ်င္း တစ္ပုဒ္က အနည္းဆံုး ၆ သိန္းေလာက္ ကုန္တယ္။ ၆ သိန္းေအာက္ ဆင္းတဲ့ သီခ်င္း မပါဘူး။ဒါေတာင္ ေတာ္ေတာ္ ခ်ဳ႕ံထား တာပါ။ ညီမက သီခ်င္း တစ္ပုဒ္စီတုိင္းကို မတူေအာင္ ကြဲျပားေအာင္လည္း လုပ္ျပ ထားပါတယ္။ ညီမကို ဘာဘီမေလးလို ေတြ႕ရမယ္၊ ၿပီးရင္ လူဆိုးမ၊ Dancer, ေရွးေဟာင္းပံုစံ မ်ဳိးစံုနဲ႔ ၁၄ ပုဒ္စလံုးမွာ လံုး၀ မတူေအာင္ ေသခ်ာ လုပ္ထားပါတယ္။ ဖက္ရွင္ပိုင္းကေတာ့ ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့ေပါ့ေနာ္။ ကိုကိုလူဆိုး တစ္ပုဒ္တည္းကို ၈ စံု လဲထားတယ္။ ေယာက္ယက္ေတြကို ခတ္ေနတာပဲ။ ဒါက တစ္ပုဒ္တည္းပဲ ရိွေသးတာေနာ္။ လက္ရိွ ဂီတ အေျခအေနအရ တတ္ႏုိင္သမွ် စရိတ္ခ်ဳ႕ံၿပီး စီးရီး Title ေလာက္ပဲ အကုန္သံုးၿပီး ႐ိုက္ေလ့ရိွတဲ့ အခ်ိန္မွာ မိစႏီၵက တစ္ေခြလံုးကို ပံုေအာၿပီး ပရိသတ္အတြက္ ေစတနာျပထားတာကို ေငြေရးေၾကးေရး အေနနဲ႔ျပန္ရဖို႔ မွန္းထားမယ္ေတာ့ မထင္ဘူး။ အႏုပညာ က်န္ဖို႔ပဲ အဓိကလို႔ ဆုိခ်င္တာလား။ ဟုတ္ကဲ့။ မမွန္းထားပါဘူး။ အရင္းလည္းေက်မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ Audio CD မွာကတည္းက ေသခ်ာလုပ္ထားတာေလ။ Cover ကုန္က် စရိတ္နဲ႔တင္ ျပန္ရတဲ့ အျမတ္က သူမ်ားထက္ ထက္၀က္ နည္းပါတယ္။ ခုိးကူးေခြ မ၀ယ္ဘဲ မူရင္း၀ယ္တဲ့ သူေတြကို ေက်းဇူး တံု႔ျပန္တဲ့အေနနဲ႔ လုပ္ခဲ့တာ။ Audio ေရာ VCD အတြက္ေရာ အရင္း ေတာ္ေတာ္ႀကီးတယ္။ အဓိကကေတာ့ ညီမရဲ႕ အႏုပညာ အတုိင္း အတာ ျပန္ရဖုိ႔ပဲ လုိခ်င္တယ္။ မိစႏီၵက ဗီစီဒီကို ပစ္စလခတ္ မလုပ္ထားပါဘူးဆုိတာ၊ နယ္ပရိသတ္မွ ရန္ကုန္ ပရိသတ္မွ သိပါေစလို႔ လုပ္ထားတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး ဆုိတာေတြကို ပရိသတ္ သိသြားရင္ပဲ မိစႏီၵက ေက်နပ္ပါၿပီ။ မိစႏီၵက အခုသ႐ုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကမ္းလွမ္းတာကို လက္ခံထားတယ္ ဆုိေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ခံစားမႈနဲ႔ ဆက္လုပ္မဲ့ အႏုပညာေတြကို ေျပာပါဦး။ အမွန္အတုိင္းေျပာရရင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရတာ အရမ္း စိတ္က်ဥ္းက်ပ္တယ္။ ေၾကာ္ျငာေတြ ႐ိုက္ေနရေတာ့ ဒုိင္ယာ ေလာ့ခ္ေတြ ပါလာရင္ ေသၿပီပဲ။ ညီမတို႔ အဆုိေတာ္ေတြ အဓိကက ပဲမေပးတတ္တာ။ ပဲ မေကၽြးတတ္ဘူး။ ညီမတို႔က ဗီစီဒီ႐ိုက္ၿပီ ဆုိရင္ Play Back သီခ်င္း ဖြင့္ထားရင္ တကယ္လိုက္ဆုိတာ။ သီခ်င္း ႐ိုက္လည္း ၿပီးေရာ အသံေတြလည္း ၀င္ေနေရာ။ ေၾကာ္ျငာ ႐ုိက္ေတာ့ ပဲ အရမ္းေပးရေတာ့ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္တယ္။ ငုိခ်င္တယ္။ ကုိယ္လည္း မကၽြမ္းက်င္ေတာ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ေန႔ပါပဲ။ မနက္ပိုင္း ႐ိုက္ၿပီး ညေနက်ရင္ေတာ့ Mood ေတြ ၀င္လာၿပီ။ နည္းနည္း သိလာၿပီ။ အခုဆို ျမန္မာ ကားေတြ ၾကည့္ေနရၿပီ။ႀကိဳတင္ လုပ္ထားရၿပီ။ Myanmar Rapper and r&b singer Mi Sandi
Mi Sandi ပထမဆံုး ဇာတ္ကား အတြက္ဆုိေတာ့ ျပင္ဆင္ တယ္ဆုိတာမွာ ဘယ္ေလာက္ အထိလဲ။ ကိုယ္တြဲရမဲ့ သူေတြကလည္း နာမည္ႀကီးသ႐ုပ္ေဆာင္ေတြဆုိေတာ့ ညီမေၾကာင့္ တစ္ခုခုျဖစ္မွာ အခ်ိန္ ၾကန္႔ၾကာမွာ အရမ္းေၾကာက္တယ္။ ညီမပဲ ခဏ ခဏ မွားၿပီး ျပန္႐ုိက္ရရင္ မေကာင္းဘူးေလ။ ႐ႈတင္ စရိတ္ဆုိတာ နားလည္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသခ်ာ ေလ့လာ ေနပါတယ္။ ဗီစီဒီမွာက ခပ္ပါးပါးပဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ ရတာ။ ကုိယ့္ပံုစံ မိစႏီၵအတုိင္းပဲ ထြက္ေနတယ္။ ေၾကာ္ျငာတုိ႔၊ ဇာတ္ကားတုိ႔မွာက်ေတာ့ မိစႏီၵဆုိတာ မရိွေတာ့ဘူး။ အဲဒီထဲက ပံုအတုိင္း ထြက္ေနရမယ္။ မင္းသမီးလို႔ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သေဘာထားရ မယ္။ မိစႏီၵ ဆုိတာ မရေတာ့ဘူး။ အဲဒီစိတ္ ထားႏုိင္ဖို႔ ႀကိဳးစား ရဦးမယ္။ ဒါေတာင္မွ ကုိယ္က အရမ္း ပိန္းတိန္းၿပီး ကင္မရာ ေၾကာက္တဲ့အထဲမွာ မပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ ေျပာရရင္ သီခ်င္း ဆုိတာကိုပဲ ၀ါသနာ ပါတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္တာက ကုိယ့္ကို ပရိသတ္ မေမ့သြားေအာင္ပါ။ ဒီလုိ ကမ္းလွမ္းၾကတယ္ ဆုိတာလည္း ပရိသတ္က ကုိယ့္ကုိ အဲဒီဘက္မွာျမင္ခ်င္ၾကလုိ႔ပဲ လုိ႔ထင္လုိ႔ လက္ခံျဖစ္တာပါ။ ဒီဇာတ္ကားကို အဆုိေတာ္ ယုန္ေလးက လာကမ္း လွမ္းလုိ႔ယုန္ေလး ဆုိၿပီး လက္ခံျဖစ္တာလား။ ဇာတ္လမ္းေၾကာင့္ လက္ခံျဖစ္တာလား။ Myanmar Rapper and r&b singer Mi Sandi
Mi Sandi ႏွစ္ခုစလံုးေၾကာင့္ေပါ့။ ကုိယုန္ေလးက ဇာတ္ၫႊန္းသာမေပး ေသးတာ ဇာတ္လမ္းကို အစအဆံုး ေသခ်ာလာရွင္းျပ သြားတာ။ ၿပိဳင္ကားေတြလည္း အမ်ားႀကီး ပါမယ္။ Hip Hop အဆုိေတာ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ပါမယ္တဲ့။ Action ပံုေပါ့။ အရမ္းခ်စ္ ႀကိဳက္ၿပီး ႏုရြေနတဲ့ ကားမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ခ်စ္ရမယ္ဆုိ လည္း ညီမက ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီထဲက ေကာင္မေလးက ဦးလူမင္းရဲ႕ သမီး။ ဦးလူမင္းက လူဆုိး လည္းမဟုတ္၊ လူေကာင္းလည္း မဟုတ္။ ကားေလာကမွာ ဆရာႀကီး။ ဒီေတာ့ ညီမကလည္း ဆရာမေလးေပါ့။ ေဟာ့ေရွာ့ ဒီဇုိင္းေလ။ ေကာင္ေလးေတြက ကုိယ့္ကို ရိသဲ့ သဲ့ လာလုပ္ရင္ ဆြဲထိုးတာမ်ဳိး ဆုိေတာ့ ကိုယ္လည္း အဲဒီ ဇာတ္႐ုပ္ကို သေဘာက်တယ္။ လုပ္လည္း အရမ္း လုပ္ၾကည့္ ခ်င္တယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ေတာ့ မသိေပမဲ့ အခုအခ်ိန္မွာက ႏုရြေနရင္ လက္ခံခ်င္မွ လက္ခံျဖစ္မွာ။ စ႐ုိက္႐ိုက္ခ်င္းကားမွာပဲ ဦးလူမင္းလုိ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ႀကီးနဲ႔ တြဲသ႐ုပ္ေဆာင္ရမွာ ဆုိေတာ့ အရမ္း စိတ္၀င္စားတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ပထမဆံုး ဇာတ္လမ္း ပံုစံမ်ဳိးလည္းျဖစ္ေတာ့ လက္ခံျဖစ္တာပါ။ အခုဆုိ ျမန္မာကားေတြ ၾကည့္ျဖစ္ေနတယ္။ Over လုပ္တတ္လာေအာင္ ေလ့က်င့္ေနတယ္။ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ေတြ က်င့္ျဖစ္ေနတယ္။ ပထမဆံုး ဇာတ္ကား အတြက္ ရင္ထဲမွာ ဘယ္လုိ ျဖစ္ေနလဲ။ ခံစားမႈက အရမ္း ေၾကာက္တယ္။ စိတ္က ဖိစီး ေနတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္။ အခု ႐ိုက္ရက္ကုိ ေနာက္လ ေရႊ႕ထားလုိ႔။ အေမကဆုိ ႐ုိက္ ရက္နီးလာရင္ဒုကၡပါပဲ၊ နားၿငီး လုိ႔တဲ့။ ေၾကာက္လည္း ေၾကာက္တယ္။ ရင္လည္း ခုန္တယ္။ စိတ္လည္း၀င္စား တယ္။ စိတ္လည္း အရမ္း လႈပ္ရွားတယ္။ ဒါဆုိ သီခ်င္းေတြေရာ ေရးျဖစ္ေသးရဲ႕လား။ အဲဒီဘက္ မေရာက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ တခ်ဳိ႕ရက္ေတြ ဆုိမွ ေက်ာင္းသြားမတက္ ေတာ့ဘဲ သီခ်င္းေရးျဖစ္တယ္။ တခ်ဳိ႕အေခြေတြအတြက္ သီခ်င္း ေရးဖုိ႔ဆုိဖို႔ေတြရိွၿပီး အေႂကြး ျဖစ္ေနတယ္။ သီခ်င္းေရးဖို႔ ကလည္း Mood ပါမွ။ အရမ္း ဖ်စ္ညႇစ္ေရးလို႔လည္းမရဘူး ေလ။ ေသခ်ာနားၿပီးမွေရးရ မွာ။ အခု စာေမးပြဲကလည္း လကုန္ရင္ ေျဖရမယ္။ ဒါ ေၾကာင့္အခု ဗီစီဒီ႐ိုက္ကူးမႈ နားထားရတယ္။ သီခ်င္းေတြကိုေရာ ဘယ္ အခ်ိန္ေတြမွာ ေရးေလ့ရိွလဲ။ အခ်ိန္ မသတ္မွတ္ထားဘူး။ အခု ညီမရဲ႕ ပရိသတ္ႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေတြဆုိ ဘယ္အခ်ိန္ေတြမွာ ေရး ခဲ့တာလဲဆုိေတာ့ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ေက်ာင္းဖ်က္ၿပီး ေရးထားတဲ့ သီခ်င္းေတြ။ ေရခဲ႐ုိက္အျပဳံးထဲက ရက္ပင္ေတြဆုိရင္ စာေမးပြဲေျဖေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရးျဖစ္တာ။ ခံစားမႈေပၚလာတဲ့ အခ်ိန္ ခ်က္ခ်င္းေကာက္ေရး ျဖစ္တာ။ အာ႐ံုစူးစုိက္မႈအား အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္မွာ ေရး ျဖစ္တာ။ တစ္ခါတေလ ေက်ာင္းသြားဖို႔ ျပင္ဆင္ေန တုန္း စိတ္ထဲမွာ မယ္လုိဒီေတြ ေပၚလာရင္ ခ်ေရးလုိက္တာ ပဲ။ ညမွ ေန႔မွဆုိၿပီး မရိွဘူး။ ခံစားမႈေတြက ကုိယ္ေတြ႕ေတြလား၊ ေမြးယူတာလား။ ကုိယ္ေတြ႕ ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ၾကားထဲ အျဖစ္အပ်က္ေတြလည္းပါတယ္။စကားလံုးေတြ ကေတာ့ ရင္ထဲမွာခံစားမွ ေရးလုိ႔ရတာ။ ေရခဲ႐ိုက္အျပံဳး ဆုိရင္ ညီမရဲ႕တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္လို႔ေျပာလုိ႔ရတယ္။ Crazy သီခ်င္းကေတာ့လုပ္ယူထားတာ။ ညီမကတစ္ဖက္ သတ္အခ်စ္ကုိ မခံစားဖူးဘူးဆုိေတာ့ လုပ္ယူၾကည့္ထားတာ။ တခ်ဳိ႕စကားလံုးေတြကေတာ့ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာျဖစ္ခ်င္တာကို မိစႏီၵမဟုတ္တဲ့ သာမန္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေရးထားတာ။ စာဖတ္၊ ၀တၳဳဖတ္ၿပီးလည္း ကုန္ၾကမ္းရွာတယ္။ မဟုတ္ေတာင္ သြယ္၀ုိက္တဲ့ စကားလံုးေတြ သံုးထားတယ္။ အခ်စ္နဲ႔ မကင္းတဲ့ ဒီအရြယ္မွာ မိစႏီၵရဲ႕အခ်စ္နဲ႔ လက္ရိွ မိစႏီၵရဲ႕ဂီတ။ မိစႏီၵလည္း အခ်စ္နဲ႔မကင္းပါဘူး။ အခ်စ္မရိွဘဲ မေနတတ္တဲ့သူေတြမွာ ပါပါတယ္။ ဆုိလုိတာက ခံစားမႈ မရိွဘဲမေနႏုိင္တာေပါ့။ တစ္ခါတေလ အထီးက်န္တယ္ေလ။ ညီမက သိပ္မရင့္က်က္ေသးပါဘူး။ ကေလးဆန္တယ္။ တစ္ခါတေလ ကိုယ့္ခ်စ္သူနဲ႔ရန္ျဖစ္ၿပီးရင္ အလုပ္လုပ္ရတာ စိတ္မပါတာမ်ဳိးေပါ့။ ငိုခ်င္ေနတယ္။ ဟာတာတာႀကီးကိုျဖစ္ေနတာ။ ဘယ္လုိေျပာရမွန္းမသိဘူး။ ကုန္ၾကမ္းေတြလည္း ရတာေပါ့ အစ္မရယ္။ ဂီတကေတာ့ ငယ္ငယ္ကတည္းက ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့အရာ။ အရမ္း ႐ူးသြပ္တယ္။ ဂီတဆုိတာ လြတ္လပ္တယ္။ ပြင့္လင္းတယ္။ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မရိွဘူး။ ကုိယ္ဖြင့္ျပခ်င္တာကို ဖြင့္ခ်ျပလို႔ရတဲ့အရာမ်ဳိးလို႔ ထင္တယ္။ ဒါကို နာမည္ႀကီးခ်င္လို႔ လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ အရမ္းကို ၀ါသနာပါလုိ႔ပါ။ အိမ္က ေနာက္ပုိင္းမွ ေျပာလုိ႔မရလို႔ ခြင့္ျပဳခဲ့တာ။ တကယ္၀ါသနာပါလို႔လုပ္ခဲ့တာ။ မိစႏီၵက မိုႏုိပုိလီ ဗီစီဒီကို ဒီႏွစ္ထဲမွာပဲ ထြက္ႏုိင္ေအာင္ အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစား ႐ုိက္ကူးေနပါတယ္။ တစ္ေခြလံုးမွာ လူငယ္စိတ္ကူး ေတြကုိ အပီအျပင္ခ်ျပႏုိင္ေအာင္ ဖန္တီးထားတာေၾကာင့္ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေက်နပ္ေနတဲ့ မိစႏီၵရဲ႕ မိုႏုိပိုလီ ကို သူမရဲ႕ပရိသတ္ကလည္းေက်နပ္ႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ မိစႏီ္ၵအတြက္ ေရႊအျမဳေတက ဆုေတာင္းေပးလုိက္ပါတယ္။ သင္းပပ (ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ေအာက္တိုဘာလ ၂၀၁၂)

0 comments:

Post a Comment

Download လင့္ခ္မ်ားပ်က္ေနပါ ေက်းဇူးျပဳၿပီး Comment မ်ားေပးသြားၾကပါရန္

Popular Posts

နယ္ၿမိဳ ့ေလးတြင္အသစ္ တင္တိုင္း face book ေပၚတြင္ဖတ္နိုင္ရန္ like နိွပ္သြားပါဦး